Recursos per la lectura i el comentari de Victus d’Albert Sánchez Piñol

El Club de lectura de la Biblioteca està llegint Victus d’ Albert Sánchez Piñol. Us deixo uns quants recursos que em semblen útils per la lectura i comentari del llibre.

victus

Victus és una novel·la història basada en els fets de la Guerra de Successió i el Setge de Barcelona. Aquí teniu informació sobre el fet històric.

La Guerra de Successió a Barcelona,1714

Setge de Barcelona

I referències a personatges històrics:

Rafel Casanova

Antoni Villarroel

Què ha dit crítica sobre la novel·la?

Què leer

Lecturalia

La Vanguardia

A banda, podeu consultar  la recomanació que va fer la Cristina Piqué al Bloc de la Biblioteca

Anuncis

7 pensaments sobre “Recursos per la lectura i el comentari de Victus d’Albert Sánchez Piñol

  1. Rosa M. diu:

    La vaig llegir poc després d’haver-se editat; ara, en faig una relectura. Segueixo trobant-la interessant, pot ser perque et presenta la història de manera diferent, més objectiva; fa sortir virtuts i defectes dels personatges i de la situació sense tenir en compte si són d’una banda o de l’altra. Vull creure que tot ben documentat, com assegura l’autor. És una novel·la on les crítiques que n’he llegit no mantenen un terme mig: o agrada molt o és totalment rebutjada. És que ens pensàvem que uns eren tots molt bons i els dolents només eren els altres? Sempre, en totes les èpoques, i a tot arreu es troben personatges que s’aprofiten de la situació i que pensen fer-se rics a costelles dels altres. Allò que deia la meva àvia ” a tot arreu se’n fa de bolets, quan plou”

    M'agrada

    • angelsvazquez diu:

      Moltes gràcies Rosa M. pel teu comentari!
      Com dius, aquesta és una novel•la que o bé agrada molt o bé rep una crítica molt negativa. Jo encara no puc opinar perquè no he arribat encara ni a la meitat, però de moment el llibre m’ està agradat. Un cop l’hagi finalitzat miraré de comparar el relat i els personatges amb textos històrics, però sempre sense perdre de vista que estem davant d’una novel•la i no d’un assaig ni d’un llibre història

      M'agrada

  2. Rosa M. diu:

    Jo tampoc no he arribat a la meitat però si que he acabat la primera part: “Veni”, que tracta de quan en Martí Zubiría va a França i es forma com a ingenier de fortaleses. Aquesta part potser és la que he trobada més lenta, i sense qualificar-la d’avorrida, la que se m’ha fet menys interessant. A la segona: “Vidi”, ja el trobem que amb l’exèrcit francès arriba a Espanya on troba la lluita en la Guerra de Successió. Continua sent novel·la d’aventures pel protagonista, que es troba immers en una violència sense límits entre elements dels dos bandos: La manera d’executar presoners o de dur a terme venjances és d’un sadisme total. Arriba a Barcelona on s’ha d’espavilar ja que li sorgeixen problemes….La tercere part, que encara no he començat es diu “Victus” (vençut) i no, “Vinci” com havia dit Juli Cèsar en temps dels romans.
    M’ha cridat l’atenció que el duc de Berwick, fill bastard d’un rei anglès, porta el cognom de Fitz-James, si no m’equivoco el mateix de la duquessa d’Alba actual, la Cayetana vull dir. Devia ser un avantpassat seu.

    M'agrada

  3. Rosa M. diu:

    Vas llegint i t’adones que no hem canviat tant, que les mentalitats actuals porten una arrel del passat i que la societat la formem éssers humans amb les mateixes virtuds i els mateixos defectes. I que tot plegat és “..del color del cristal con que se mira..” Valdria la pena de, al menys, saber-nos escoltar els uns als altres, no?

    M'agrada

  4. m. carmen lavega aliaga diu:

    HOLA COMPAÑERAS. ACABO DE LEER VUESTROS COMENTARIOS Y DE VER EL VIDEO QUE ESTA COLGADO. COMO ULTIMAMENTE ME PASA , NO HE PODIDO LEER MUCHO DEL LIBRO. PERO SI QUE HA DESPERTADO MI CURIOSIDAD. HAY MUCHOS ASPECTOS DE CATALUNYA QUE DESCONOZCO Y CON ESTA LECTURA CREO QUE PODRE APRENDER ALGUNAS COSAS INTERESANTES. ESPERO PODER DISFRUTAR DE NUESTRA TERTULIA MENSUAL. SEGURO QUE SERA ENRIQUECEDORA. TENEIS RAZON CON EL PASO DE LOS AÑOS , NO HAN CAMBIADO ALGUNOS ASPECTOS DE LA VIDA.

    M'agrada

  5. Montserrat Draper diu:

    Amb la novel-la Victus ,m’he assevantat de molts detalls desconeguts per mi de la guerra de successió espanyola ,dels pactes ,ambicions de poder dels diferents països europeus,de les miseries ,injusticies ,morts,etc.,etc.quin desastre.
    Estic d’acord amb la Rosa Mª que en totes les époques de la historia ,a tot arreu es troben personatges de les mateixes característiques que s’aprofiten de la situació.
    La novel-la es molt interessant ,histórica,irónica,crítica i molt ben documentada.

    M'agrada

  6. angelsvazquez diu:

    Gràcies a les tres pels vostres comentaris.
    Acabarem de parlar-ne el divendres, dia de la tertúlia mensual, però certament amb aquest llibre com amb molts altres,al lector se li obre un món de coneixements nous en diversos àmbits. I us dic això, perquè, a part del tema històric, (encara que mai hem de perdre de vista que aquest llibre és una novel•la) m’ha interessat molt el tema de l’enginyeria en l’estratègia militar.
    Fins divendres!

    M'agrada

Deixa un comentari

