Recursos per a la lectura de “Los detectives salvajes”

id_2609_detec

Recursos per la lectura de Los detectives salvajes de Roberto Bolaño

Biografia de l’autor

Los detectives salvajes

La Biblioteca Comarcal de Blanes ha creat, a la seva web, una secció dedicada a l’escriptor amb tot un seguit de recursos molt interessants que podeu consultar clicant la imatge.

content_Banner_Roberto_bolaño

Què ha dit la crítica

El cultural

Revista laboratorio

Roberto Bolaño en 10 frases

Anuncis

25 pensaments sobre “Recursos per a la lectura de “Los detectives salvajes”

  1. Rosa M. diu:

    D’en Roberto Bolaño en vaig llegir “2666” i em va agradar moltíssim. No n’he llegit res més però ara, aniré a buscar “Los detectives salvajes” a veure si m’agrada, també.

    M'agrada

  2. Rosa M. diu:

    He començat la lectura, en porto unes 80 planes i si bé aquest autor m’agrada com escriu, “Los detectives salvajes” em cansa una mica, doncs la situació que ens ofereix no m’interessa gaire per ara; espero que em sorprengui i que tot això sigui una fantasia dins de la narració en sí. Veurem….

    M'agrada

  3. m.carmen lavega aliaga diu:

    hola. estoy leyendo ” los detectives salvajes” . una historia muy diferente a las que estoy acostumbrada a leer, y por tanto interesante en cuanto al tema. intentare seguir vuestros comentarios.gracias

    M'agrada

  4. Loles diu:

    Hola ! Sento molt que no hagi llegit res de poesia de Roberto B. Avui anirè a la Biblio a veure si trobo quelcom. De Roberto B. nomès vaig llegir “Una novelita lumpen” que recordo que em va agradar molt. Ara amb “Los detectives salvajes” estic experimentant una lectura totalment diferent. He llegit tota la primera part i part de la segona, fins a la pàgina 210 i tinc que confesar que estic fent un esforç per poguer entrar en l’esquema general de la novela. No vull fer comentaris de cap tipus per no condicionar la tertulia presencial. Continuarè llegint….

    M'agrada

  5. m. carmen lavega aliaga diu:

    He leido la primera parte del libro del mes . Me he encontrado con una historia, de personas de una cultura diferente, que utilizan palabras que desconozco,pero puedo hacerme una idea rapidamente de su significado. continuare en contacto. gracias

    M'agrada

  6. Rosa M. diu:

    La primera part reflecteix ben bé el títol que li dona:” Mexicanos perdidos en México”. Ara, que va presentant diversos personatges ens trobem que els “perdidos” tenen alguna cosa a veures amb els personatges nous. Bolaño té això: va trenant, trenant un argument i fins al final no vas lligant caps. A mi, Bolaño m’agrada sobre tot la manera de presentar cada frase, cada detall, etc. Molt més que d’altres autors sudamericans. La primera part potser la vaig trobar una mica barroera, exagerada gratuitament però com que és un autor que et pot sorprendre quan menys t’ho esperes…vaig llegint i em va agradant.

    M'agrada

  7. angelsvazqueza diu:

    Benvolgues,
    Com el comentari donarà molt de si i per tal de conèixer millor la obra i el seu autor, des de la Biblioteca, hem convidat a la pròxima reunió del Club de lectura a la Lourdes Domenech, experta en l’autor, perquè ens aclareixi tot allò que ens calgui.

    M'agrada

  8. m.carmen lavega aliaga diu:

    Bon dia.respecto al tema sexual encuentro que se contempla de forma inusual y clara, en un mundo adolescente. de una clase social baja en un contesto tambien especial.Continuare en contacto con vuestros comentarios. Seguro que nuestra reunion sera interesante.

    M'agrada

  9. Rosa M. diu:

    Més aviat em sembla estrident i trencadora la manera d’exposar el tema sexual, doncs no veig que siguin d’una classe social baixa, més aviat són uns poetes joves que volen presentar les situacions de manera provocadora i i desinhibida. Salvant les distàncies, em recorden Pitarra i Cia. quan en ple segle XIX feien mèrits per escandalitzar el personal. Pel que vaig llegint, el mateix Bolaño, quan vivia a Mèxic, formava part d’un grup amb característiques semblants.

    M'agrada

  10. Rosa M. diu:

    Vaig llegint i trobant el Bolaño que esperava. Em sembla molt bona la descripció que fa de tots els personatges, feta en primera persona per tant, assimilant les diverses personalitats. Va lligant esdeveniments tot marcant el recorregut i les vivències tant d’Arturo Belano (penso que l’alter ego de l’autor) com d’Ulises Lima.En fí, que vaig llegint i vaig assaborint el què llegeixo.

    M'agrada

  11. Rosa M. diu:

    M’he proposat experimentar una manera diferent de llegir aquesta novel·la: La segona part “Los detectives salvajes”, que té tants personatges, la llegeixo “per personatge”, no per planes. He agafat cada capítol corresponent a Amadeo Salvatierra i l’he anat llegin després de l’un l’altre; s’entèn molt bé, tot. Això penso de fer-ho amb tots els altres. Ja n’havia llegit unes 300 planes però és igual, ho rellegiré. Si no l’acabo pel dia assenyalat, ja l’acabaré després. Si algú ho vol provar…..

    M'agrada

  12. M. Carmen lavega aliaga diu:

    hola he llegado a la parte donde el autor va escribiendo por personajes y seguramente Rosa tiene razon al ir leyendo segun el personaje y su historia.dependiendo de cada uno utiliza un lenguaje estridente o por el contrario lo hace de forma amena y descriptiva. me gusta seguir vuestros comentarios. seguramente tampoco podre acabar el libro, antes de la proxima reunion , pero creo que podra dar mucho de si. gracias.continuare siguiendo los comentarios.

    M'agrada

  13. Rosa M. diu:

    Seguint la trajectòria de cada personatge fins al final, se’m fa molt entenedora la narració ja que, al no barrejar vivències, la composició de cada”història” és total. Com un puzzle, vas juntant diversos aspectes fins arribar al final. Em falta molt poc per acabar la segona part, veurem com va la tercera….

    M'agrada

  14. loles diu:

    Rosa M. Admiro tu capacidad lectora para comprender e interpretar a Bolaño. A mi lo único que me ha gustado es lo bien que conoce la ciudad de México. Creo que es el típico escritor que o lo adoras o lo detestas y yo estoy en el segundo grupo.
    Dices que vas descifrando la historia como si juntaras las piezas de un puzle. Muy bien por el esfuerzo que haces, pero para mí la lectura es algo diferente a juntar las piezas de un puzle. Yo creo que si se ha de construir un puzle con la lectura de una novela, por muy bien escrita que esté, es que el autor no es capaz de contar una historia que en definitiva es lo que es una novela.
    Lo siento por este autor que tantos premios ha ganado y tan buenas críticas tiene, pero para mí está muy mal narrada, es monótona y muy poco interesante.

    M'agrada

  15. Montserrat Draper diu:

    La idea de la Rosa Mª està be ,l’he posat en pràctica i va be ,dons és un llibre molt especial i complicat,per tants personatges .
    No es el tipo de lectura que a mi m’agrada.
    l’escritura de Bolaño es rica en paraules,moltes tant diferents de la nostra cultura ,que m’ha costat descifrar-les.

    M’ha interessat conixer aquell moviment vanguardista (realismo visceral)

    M'agrada

  16. Rosa M. diu:

    Hola, Loles! Per a mi, llegir Bolaño no és cap esforç, és un joc com un altre. En aquest cas, l’autor t’ofereix una estructura especial conscientment, perque vol fer-ho així. Per a mi, la lectura és agafar un llibre i passar-ho bé llegint; si “m’enganxa” ja en tinc prou. M’ho passo bé amb Bolaño encara que per ara, triaré unes lectures completament diferents, tampoc no vull agafar un empatx de cap autor, per molt que m’agradi i aquest és molt dens.

    Montse, tens raó, és complicat i no el podria llegir massa sovint però un de tant en tant, m’agrada. Trobo que escriu molt bé i encara que a vegades l’argument no acabi de convèncer, les paraules i les frases que vas trobant són d’un mestre. Ens veurem divendres, doncs. 😉

    M'agrada

  17. angelsvazquez diu:

    Moltes gràcies a totes per les vostres intervencions, Com m’imaginava, la lectura i comentari del llibre donarà molt de si. La reunió del Club de lectura del proper divendres, 29 de novembre,es presenta molt interessant. Recordeu que ens acompanyarà la Lourdes Domenech

    Fins divendres !

    M'agrada

  18. Rosa M. diu:

    Només donar-te les gràcies, M. Àngels per haver fet que ens acompanyés a la tertúlia la Lourdes Domènech. Va ser molt interessant i enriquidora la seva col·laboració; de ben segur que en Bolaño va quedar més a la vora de tots nosaltres.

    M'agrada

Deixa un comentari

