Al Club de lectura, estem llegint “El celler” de Noah Gordon

Recursos que us poden ser útils durant la lectura

el celler

Biografia i obra de l’autor

Diccionari de la vinya i el vi

Classes de raïm

Vinya

Com el vocabulari enològic és força desconegut, podem, entre tots, començar a fer un petit recull de lèxic que surt a l’obra i que per molts dels lectors és desconegut.

Aquí, us deixo un parell de termes . Podríeu d’anar afegint, amb comentaris a aquesta  entrada, i al final de la lectura tindríem un lèxic enològic del llibre.

Fer servadou

Pàmpols

Vinyater/a

Vinyar

Esporgar

Samso

soca

Circell

Gotim

Anuncis

23 pensaments sobre “Al Club de lectura, estem llegint “El celler” de Noah Gordon

  1. Rosa Maria diu:

    Fa temps que el vaig llegir, ara, al pensar que el dia 25 no podré assistir a la reunió, l’he deixat una mica de banda. No recordo detalls però sí que el vaig trobar interessant i de fàcil lectura; El rellegiré i ja en diré alguna cosa més.

    M'agrada

    • Montserrat Draper diu:

      M’ha agradat molt tot el significat que has posat sobre la vinya del vi ,moltes paraules per mi desconegudes..
      Quan jo era petita , devant l’escola hi havien dos germans que tenien l’ofici artesanal de boters ,arreclaben les botes i en feien de noves,amb fusta de castanyer ,totes eren fetes a ma i cabien uns 350 o 400 litres de vi .Tenien feina tot l’any ,més quan venia el temps de la verema,pero quan va venir l’industra moderna cap els anys 50 van desaparèixer.

      M'agrada

  2. m. carmen lavega aliaga diu:

    hace tiempo ,habia leido este libro en castellano.me alegre de tener la oportunidad de leerlo en catalan. es muy rico en vocabulario y aporta un gran contenido de las costumbres de ELS CASTELLERS. para mi desconocido. lo recomiendo es muy ameno

    M'agrada

    • Montserrat Draper diu:

      Ataconador= Persona que es dedica a adobar calçat vell.
      Servadou,es una varietat de raim molt resistent a diferentes enfermetats i a les gelades, té preferencia per terres rocoses.
      Si ho busques a google ,trobaràs molta informació

      M'agrada

  3. Pilar Giráldez Yerno diu:

    Hoy, mirando una revista de viajes, he aprendido que Carcasona pertenece a la región de LLenguadoc, donde el protagonista trabajó en los viñedos. También que el periódico que leía (en Josep) ” El Cascabel, actualmente es el nombre de un programa de TV, me imagino el contenido de la noticias de ambos muy diferentes.

    M'agrada

  4. Maria Galera diu:

    A mi també en va agradar i vaig tenir problemes amb algunes paraules,en va fer pensar molt dies amb el tema del fills que desde que neixen,s’han de buscar la vida o simplement fer-se capella o militar,pel sol fet no néixer el primer,injustícia i també estic d’acord amb que El Medico,va ser molt millor

    M'agrada

  5. Rosa M. diu:

    Hola, Pilar! Miro de dir-te el significat d’aquestes paraules, algunes te les dic de memòria per tant una definició ” tal com raja”:
    serf- Persona al servei de l’amo d’un castell i treballador de les terres. Cast: siervo.
    guaret-Terra de conreu que es deixa descansar un any. Cast: Barbecho
    cretós- No la sé
    tremuja- era un embut molt gran, normalment de fusta que es posava a la boca del cup per tal que tot el raïm caigués dins.
    lloriguera-cau, normalment de conills.
    bossogues-Bonys que poden sortir als troncs dels arbres.
    circells-Fils que surten dels ceps i de les parres que els serveixen per anar-se agafant a la planta. (nosaltres, de petits en menjàvem com si fós una llaminadura, són de sabor àcid)
    còdols- pedres arrodonides per la força de l’aigua. Es troben vora dels rius.
    apaivagat- calmat, tranquil.
    afídids- no la sé.
    Espero que t’hagi aclarit una mica el significat del text.

    M'agrada

Deixa un comentari

