COMENTARI DE MATINS GRISOS AMB L’AUTOR: JOAN ADELL

13 - 2

El 22 de febrer, a la reunió mensual del Club de lectura, vàrem tenir un convidat molt especial: Joan Adell, autor del llibre Matins grisos. El llibre va agradar a totes les integrants del club i d’una manera unànime van manifestar-ho  a l’autor. En Joan, amablement, va respondre tots els interrogants plantejats per les lectores. Algunes de les preguntes es referien estrictament a l’obra, altres, van anar més enllà, i es van centrar en el mètode d’escriptura de l’autor, en la creació dels personatges, o altres aspectes.

Us deixo un resum de les qüestions plantejades:

Quan vostè pensa a escriure un novel·la, per on comença? crea la història amb els personatges?  Es planteja un tema del qual vol parlar i després va  afegint la resta: personatges, ambients…?

Després de tenir clar sobre què tractarà la novel·la i sobre de què vull parlar, invento determinats personatges, però l’evolució d’aquests, sovint, se m’escapa de les mans. A vegades, inclús, creo personatges durant el relat que no estàvem previstos inicialment, però el desenvolupament dels fets m’obliga a fer-ho.

Com és que fa un descripció exhaustiva dels personatges a nivell psicològic i, en canvi, a nivell físic no els descriu pràcticament?

Perquè per una banda, m’agrada que sigui el lector el que se’ls imagini i per l’altra no m’interessa mostrar aquest aspecte dels personatges, m’interessen més a nivell psicològic. Si parlo d’algun tret físic, és dels ulls perquè considero que els ulls de la gent diuen moltes coses, perquè són l’ànima.

Els personatges que surten a la novel·la són personatges reals o personatges que vostè ha conegut?

Quan un comença a escriure a la meva edat, ja has conegut tanta gent que els personatges que utilitzes a les teves obres, tot i no identificar-se en ningú en concret, responen a estereotips que t’has trobat al llarg de la vida.

El final és obert?

Sí, està fet expressament, com amb els personatges m’agrada que el lector tingui llibertat en aquest sentit

I, ara, en què està treballant?

Últimament, m’he dedicat més a la poesia. Escriure una novel·la porta molt de temps, de fet, anys, en canvi,  si escrius  poesia en uns mesos es pot tenir un recull. Tinc un edat com per no fer projectes a llarg termini. En aquest sentit l’últim llibre de poesia que he publicat és Tres estrelles Michelin Tot i així, en aquest moment estic acabant de polir dues novel·les, però que encara no us puc dir quan sortiran perquè cada cop es fa més difícil publicar.

Des de la biblioteca i des del Club de lectura, agraïm profundament a en Joan el temps que ens va dedicar i esperem retrobar-nos aviat per comentar la seva pròxima obra.

Aquí teniu la guia i el comentari del llibre: Matins grisos

Anuncis

Un pensament sobre “COMENTARI DE MATINS GRISOS AMB L’AUTOR: JOAN ADELL

  1. slm diu:

    Gràcies, Àngels, bon resum! Només afegir que va ser també molt instructiu el parlar del mòn editorial i la manera amb què s’obren pas les novel·les (d’autors no-bestsellers) com “Matins Grisos”. Sort amb la poesia i els llibres en camí pel Sr. Adell!

    M'agrada

Deixa un comentari

