MOR LA POETA FELÍCIA FUSTER

L’escriptora, traductora i pintora Felícia Fuster, nascuda a Barcelona el 1921, va morir la matinada de diumenge a París, on vivia des de feia 60 anys. Va debutar com a poeta als 63 anys amb Una cançó per a ningú i trenta diàlegs inútils, i va tenir una singular trajectòria poètica i artística .

“La seva obra es basa en la llibertat personal, la rebel·lió en les formes, i ve marcada pel rigor formal d’arrell avantguardista” (Lluïsa Julià, pròleg de Felícia Fuster. Obra Poètica )

A la biblioteca de Lloret de Mar trobareu el llibre:Obra poètica : 1984-2001 / Felícia Fuster. Consulteu el catàleg

Si esteu interessats en la vida i l’obra artística de l’autora podeu entrar a la web de la Fundació Felicia Fuster

Us deixem un tastet de la seva poesia:

QUE NO US ENCALLIN

Ossos legítims

per un caminar ingràvid:

que no us encallin

les roderes dels homes

ni l’astràgal que es torça

Felícia Fuster

Anuncis

4 pensaments sobre “MOR LA POETA FELÍCIA FUSTER

  1. Laura diu:

    Bona nit,
    vaig assistir a un homenatge a Felícia Fuster a l’Horiginal de Barcelona. Em van oferir un petit tast i em va semblar fantàstica, ara…faré un petit homenatge personal a ella i seguiré llegint la seva obra! Gràcies per la informació i per estar tan al dia dels esdeveniments relacionats amb la cultura! Bona feina!

    M'agrada

  2. Mònica diu:

    Una gran pèrdua, sens dubte. El mes passat Symborska i aquest Felícia Fuster…sembla que anem perdent identitats poètiques!

    Jo també vaig poder viure l’homenatge que se li va fer a l’Horiginal. De fet, vaig participar-hi recitant alguns dels seus poemes i gràcies a això vaig poder aprofundir en la seva obra. Recordo aquells dies, recordo la seva poesia, recordo el descobriment…

    Aquí us deixo un fragment d’un dels seus poemes:

    “Els peus, feixucs, em cauen.
    El cap
    em pesa com un món. I se’m desfulla.
    La pell se’n va,
    ja no ens trobarem més.
    Tinc fred. Tinc por. Tinc aquell fred
    immens, que sols el cor
    mesura. El que no donen més que els vius.
    El fred que no s’enterra.
    Mai.”

    Us recomano la seva lectura.

    M'agrada

Deixa un comentari

