Mor Wislawa Szymborska.

La poeta polaca Wislawa Szymborska , premi Nobel de Literatura en 1996, ha mort avui a l’edat de 88 anys.

El seu vers es caracteritza  per la utilització de nous recursos tècnics i per la seva temàtica : l’home, la societat, la guerra, la història, l’amor, l’odi i  l’esperança.

Per recordar-la, aquí teniu una selecció dels seus poemes.

A la biblioteca de LLoret de Mar trobareu el seu llibre Instante.

Catàleg

Un pensament sobre “Mor Wislawa Szymborska.

  1. Mònica diu:

    Casualitats de la vida: fa uns dies i coincidint amb la setmana intersemestral de la universitat, vaig aprofitar a endinsar-me en l’obra d’algunes escriptores. Entre tots els llibres que vaig triar com acompanyants d’aquests dies hi estava “Vista amb un gran de sorra”, antologia poètica de Wislawa Szymborska que inclou poemes de set dels seus llibres. Portava dies llegint-la (podríem dir que era el meu “trending topic” particular) i avui, un cop més, mentre viatjava amb el tren i la neu, l’he posat a les meves mans. A mitja lectura, he tret el telèfon per mirar les novetats de les xarxes socials i m’he trobat amb la notícia de la mor de Szymborska. Sí, una casualitat més però l’he tingut al cap durant tot el viatge.

    Ja té raó Szymborska quan diu:

    “A l’hora de matar,
    ho fa sense habilitat,
    sense sistema i sense pràctica.
    Com si, amb cadascú de nosaltres, tot just s’hi
    [entrenés.”

    Us recomano, sens dubte, la seva lectura.

    M'agrada

Deixa un comentari

